Strategię marketingową dobierz do targetu
Jeśli odpowiadasz za organizowanie eventów , wiesz, że ich scenariusz trzeba dopasować do poszczególnych grup docelowych. Np. młodzi ludzie raczej preferują koncert znanego rapera w ramach juwenaliów niż popularnej piosenkarki, której szczyt kariery przypadł na lata 90. ubiegłego wieku. Nie tylko atrakcje powinny odpowiadać zainteresowaniom odbiorców wydarzenia, ale też sposób promocji imprezy. Studenci i licealiści korzystają głównie z portali społecznościowych. Z kolei ich rodzice częściej zaglądają na lokalne serwisy informacyjne.
Znalezienie partnerów medialnych
Jakie strategie marketingowe uchodzą za skuteczne przy organizowaniu eventów? Jednym z podstawowych rozwiązań jest znalezienie partnerów medialnych. Lokalne rozgłośnie radiowe, telewizyjne i portale informacyjne chętnie nagłośnią wydarzenie w zamian za darmowe wejściówki oraz umieszczenie swojego logo w materiałach promocyjnych. Wspomniana współpraca ma charakter barterowy i często okazuje się opłacalna dla obu stron.
Płatne kampanie w mediach społecznościowych
Promocja wydarzeń w mediach społecznościowych pozwala na ich targetowanie. Jeśli nie chcemy przepalić budżetu klienta, zlećmy to zadanie specjaliście. Istnieją freelancerzy, którzy wiedzą, jak dotrzeć do potencjalnych uczestników eventu poprzez Facebooka czy Instagram. Jeśli odpowiednio ustawią reklamę, ta wyświetli się tylko osobom o odpowiednim wieku i zainteresowaniach.
Reklama w tradycyjnych mediach
Promocja w tradycyjnych mediach nie jest już tak spersonalizowana, poza tym generuje nieco wyższe koszty. Z drugiej strony pozwala zaistnieć na łamach prestiżowych pism branżowych czy specjalistycznych portali. Nierzadko przekłada się na duży sukces eventu i wysokie zainteresowanie samym wydarzeniem.
Zaproszenie znanej osoby na imprezę
Istnieją też mniej oczywiste formy promocji imprezy. Niektórzy zapraszają znaną osobę, która swoją obecnością przyciąga tłum gości. Należy wybrać gwiazdę, która obecnie znajduje się na topie, gdyż wtedy o evencie będą pisać także czołowe portale plotkarskie i magazyny lifestylowe.
Współpraca barterowa z influencerami
Dużą popularnością cieszy się również współpraca z influencerami. Zazwyczaj przyjmuje ona charakter barterowy. Znany tiktoker otrzymuje darmową wejściowkę w zamian za to, że wcześniej wspomni o wydarzeniu na swoim kanale. Pozwala to przy ograniczonych kosztach dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.
Niezależnie od tego, którą strategię marketingową wybierzesz, pamiętaj o użyciu odpowiedniego języka i komunikacji wizualnej. Musisz zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje ? kto, gdzie, kiedy, o której i po co. W organizacji i zarządzaniu projektem eventowym pomoże Ci kurs poprowadzony przez praktyków z wieloletnim doświadczeniem w branży.