Wkrótce w centrum Łańcuta zacznie obowiązywać Strefa Płatnego Parkowania (SPP). Jakie koszty będą ponosić mieszkańcy mieszkający w strefie za parkowanie swoich aut? A jaki kierowcy spoza strefy? Przedstawiamy zasady korzystania z SPP.
Zasady korzystania z miejsc postojowych w Strefy Płatnego Parkowania:
opłaty za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych Strefy pobiera się w dni powszednie, od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00,
w SPP wprowadza się stawki opłaty' za postój pojazdów samochodowych w wysokości:
za pierwszą godzinę - 2 zł;
za drugą godzinę - 2,40 zł;
za trzecią godzinę - 2,80 zł;
za czwartą i każdą kolejną godzinę - 2 zł,
ustala się stawkę opłaty abonamentowej dla osób zamieszkujących na terenie strefy w wysokości:
pierwszy pojazd w gospodarstwie domowym 20,00 zł/miesięcznic,
drugi pojazd w' gospodarstwie domowym - 80 zł/miesięcznic
trzeci i każdy kolejny pojazd w gospodarstwie domowym - po 200,00 zł/miesięcznie każdy,
stawka opłaty za abonament zwykły będzie wynosić 250 zł miesięcznie (wówczas można parkować na dowolnym miejscu parkingowym w całej strefie w tym również na parkingach),
stawka opłaty abonamentowej za tzw. abonament komercyjny (kopertę) w wysokości 350 zł miesięcznie (wówczas otrzymuje się wyznaczone miejsce parkingowe na wyłączność).
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że opłaty za postój w' SPP uiszcza się z góry', bezzwłocznie po zaparkowaniu pojazdu, nie później jednak niż do 10 minut. Dużym udogodnieniem dla mieszkańców, którzy będą chcieli załatwić swoje sprawy "na szybko" będzie możliwość wnoszenia opłat minimalnych za parkowanie w wysokości 1 zł, czyli za półgodzinny postój. Opłaty będą mogły być wnoszone bilonem oraz zbliżeniowymi kartami płatniczymi.
Zerowa stawka opłaty za postój pojazdów samochodowych ustanowiona została dla:
osób niepełnosprawnych legitymujących się kartą parkingową, o której mowa w art. 8 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 t.j.) jeżeli pojazd oznaczony kartą parkingową zaparkowany jest w' miejscu przeznaczonym dla tak oznaczonych pojazdów,
służb miejskich i porządkowych na czas wykonywania obowiązków służbowych pojazdami samochodowymi zewnętrznie trwale oznakowanymi np. pogotowie gazowa, pogotowie elektryczne, pogotowie ciepłownicze, pogotowie wodociągowe,
służb utrzymania dróg oraz działających na zlecenie zarządcy drogi,
samochodów elektrycznych po wcześniejszym uzyskaniu odpowiedniej karty parkingowej w biurze strefy (zgodnie z ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych art. 49, ust. 2).
Dokument potwierdzający wniesienie opłaty za postój, kierowcy są zobowiązani do umieszczenia wewnątrz samochodu, pod przednią szybą, w sposób umożliwiający prawidłową kontrolę przez kontrolerów strefy.
Za nieuiszczenie opłaty za postój pobiera się opłatę dodatkową w wysokości 50 zł przy jednocześnie obowiązującej zasadzie, że opłata ta będzie wynosić:
20,00 zł jeżeli opłata dodatkowa zostanie uiszczona w dniu sporządzenia wezwania o nieopłaconym postoju,
30,00 zł, jeżeli opłata dodatkowa zostanie wniesiona po terminie określonym w pkt 1), ale nie później niż do 7 dni od dnia powstania obowiązku uiszczenia opłaty za postój,
50,00 zł, jeżeli opłata dodatkowa zostanie wniesiona po terminie określonym w pkt 2).
Opłatę dodatkową należy uiścić nie później niż w terminie 14 dni od dnia wystawienia wezwania. Opłatę dodatkową będzie można regulować bezpośrednio w parkomacie lub na konto bankowe administratora strefy.
Zadanie utworzenia i późniejsze administrowanie SPP zostało powierzone Miejskiemu Zarządowi Budynków w Łańcucie.
MZB w Łańcucie planuje, że centrum obsługi strefy płatnego parkowania zlokalizowane będzie w budynku Centrum Komunikacji Miasta Łańcuta przy ul. Kościuszki 17 A. Kontrolą obowiązku wnoszenia opłat za postój pojazdów samochodowych w SPP zajmować się będą upoważnieni kontrolerzy SPP.
Do obowiązków kontrolerów SPP należeć będzie w szczególności:
kontrolowanie wnoszenia opłat za postój pojazdów samochodowych poprzez:
sprawdzanie ważności biletów parkingowych,
sprawdzanie ważności abonamentów mieszkańca,
sprawdzanie ważności abonamentów zwykłych,
wystawianie wezwań do uiszczenia opłaty dodatkowej za nieuiszczenie opłaty za postój pojazdu oraz sporządzanie dokumentacji fotograficznej potwierdzającej nieopłacenie postoju,
zgłaszanie Policji w Łańcucie wszelkich nieprawidłowości związanych z postojem pojazdów oraz zajmowaniem pasa drogowego.
Planowane uruchomienie Strefy Płatnego Parkowania to 20-21 listopad 2019
źródło lancut.pl
Red
REKLAMA
Oceń:
2 głosy
1 zł za 30 minut, 250 złotych za miesiąc, 3.0000 out of 5 based on 2 ratings
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
cvietek Przykre, że mieszkańcy/podatnicy Łańcuta będą musieli (poza już oddawanymi podatkami na cele miasta) bezwzględnie uiszczać kolejny podatek np. w sytuacji konieczności dojazdu autem do SPP na czas dokonania podstawowych zakupów (nie wszystkie sklepy w mieście posiadają swoje parkingi). Wg. mnie co najmniej 1 godzina parkowania w tej strefie (dla zameldowanych w Łańcucie) powinna być BEZPŁATNA. Do tej pory to przede wszystkim samochody urzędników zajmowały miejsca parkingowe przez ponad 8 godz.(w godz.ich pracy ),blokując je innym i nikt "nie chciał ich skrzywdzić pobierając opłatę". I nasuwa się mi też pytanie : czy może ci sami urzędnicy otrzymają "darmowe karty parkingowe na strefę SPP?". Uważam iż co najmniej 1 godz.bezpłatnego parkowania powinna być poddana konsultacjom społecznym (zgoda/ nie zgoda "suwerena") chociażby na posiedzenia rady miasta (po zaproszeniu przedstawicieli chociażby rad osiedlowych i uprzednim poinformowaniu społeczności łańcuckiej o takiej konsultacji. Z poważaniem - rodowity Łańcutczanin.
15 listopada 2019
+71
-19
magnolia478 Ta nowa przebudowa miejsc parkingowych to jakieś totalne nieporozumienie bo zamiast zwiększyć ich ilość to zostały zmniejszone a i zamiast parkować po skosie co było też i dużo łatwiejsze nawet dla tych większych aut to zostało to utrudnione. Jak dla mnie to totalna porażka bo pomimo płatnego parkowania znalezienie wolnego miejsca i tak będzie graniczyć z cudem
15 listopada 2019
+45
-9
adminek Pracownicy urzędów powinni dawać przykład i korzystać miejsc parkingowych za opłatą. Znając życie, załatwią sobie darmowe parkowanie w strefie.
15 listopada 2019
+32
-4
Ostatnio dodane komentarze
bonifacy Z jednej strony źle bo trzeba płacić ale z drugiej strony to Łańcucianie nakupili szczerup i parkowali 24h i przez to nie było gdzie zaparkować !, zrobić jeszcze porządek z autami które zrobiły sobie właściciele fastwoodów bo parkują na głównych drogach i zaraz przy skrzyżowaniach, a policja ewidentnie przymyka oko !!!
22 listopada 2019
+1
-0
Wiktor Max Czy mogły Pan/Pani redaktor podać do publicznej wiadomości pozwolenie wojewódzkiego konserwatora zabytków na roboty w zabytkowej części miasta, i oczywiście protokół z odbioru Powiatowego Nadzoru Budowlanego, po takim odbiorze będzie można korzystać z inwestycji. Bo na bip UM Łańcuta nie widziałem. Malując pasy - pasowało by drogę poprawić i załatać dziury. Niech się pochwali zatwierdzonym planem reorganizacji ruchu w centrum miasta po nowemu? Czy Pan Bu-mistrz posiada wymagane dokumenty na kolorowe kubły w zabytkowej części miasta czyli pozwolenie od konserwatora? Panie Przewodniczący RM kiedy opublikuje wymagane dokumenty w bip? Jeśli nie ma, to nie zdziwię się że jakaś służba w kominiarkach zainterweniuje w biurze. Straszny bałagan , zadam pytanie: czy te działania są bezprawne? czemu nie ma tych informacji na bip? brak fachowców.
17 listopada 2019
+25
-6
adminek Pracownicy urzędów powinni dawać przykład i korzystać miejsc parkingowych za opłatą. Znając życie, załatwią sobie darmowe parkowanie w strefie.
15 listopada 2019
+32
-4
magnolia478docvietek Wydaje się to raczej pewne że urzędnicy bedą mieli darmowe Karty parkowania bo przecież miejsce pracy im to zapewni a to w stosunku do mieszkańców Spółdzielni będzie nie fair
15 listopada 2019
+23
-5
magnolia478 Ta nowa przebudowa miejsc parkingowych to jakieś totalne nieporozumienie bo zamiast zwiększyć ich ilość to zostały zmniejszone a i zamiast parkować po skosie co było też i dużo łatwiejsze nawet dla tych większych aut to zostało to utrudnione. Jak dla mnie to totalna porażka bo pomimo płatnego parkowania znalezienie wolnego miejsca i tak będzie graniczyć z cudem
15 listopada 2019
+45
-9
cvietek Przykre, że mieszkańcy/podatnicy Łańcuta będą musieli (poza już oddawanymi podatkami na cele miasta) bezwzględnie uiszczać kolejny podatek np. w sytuacji konieczności dojazdu autem do SPP na czas dokonania podstawowych zakupów (nie wszystkie sklepy w mieście posiadają swoje parkingi). Wg. mnie co najmniej 1 godzina parkowania w tej strefie (dla zameldowanych w Łańcucie) powinna być BEZPŁATNA. Do tej pory to przede wszystkim samochody urzędników zajmowały miejsca parkingowe przez ponad 8 godz.(w godz.ich pracy ),blokując je innym i nikt "nie chciał ich skrzywdzić pobierając opłatę". I nasuwa się mi też pytanie : czy może ci sami urzędnicy otrzymają "darmowe karty parkingowe na strefę SPP?". Uważam iż co najmniej 1 godz.bezpłatnego parkowania powinna być poddana konsultacjom społecznym (zgoda/ nie zgoda "suwerena") chociażby na posiedzenia rady miasta (po zaproszeniu przedstawicieli chociażby rad osiedlowych i uprzednim poinformowaniu społeczności łańcuckiej o takiej konsultacji. Z poważaniem - rodowity Łańcutczanin.
15 listopada 2019
+71
-19
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.