Mieszkańcy województwa podkarpackiego, którzy chcieliby przyczynić się do realizacji pomysłów zgłoszonych przez przedsiębiorców prowadzących sklep w ich okolicy, mogą odnaleźć takie inicjatywy wpisując na stronie internetowej akcji nazwę swojej miejscowości. Wśród projektów biorących udział w konkursie każdy znajdzie coś dla siebie. Zgłaszane innowacje obejmują bowiem aż trzy kategorie tematyczne, z których każda ma swojego ambasadora. Pierwszą z nich, Zmieniam świat lokalnie, opiekuje się Katarzyna Dowbor - dziennikarka i prezenterka telewizyjna. Kategoria ta dedykowana jest przedsiębiorcom angażującym się w życie lokalnej społeczności i chcącym wprowadzić pozytywną zmianę w otoczeniu sklepu. Inwestuję w technologię to kategoria dla osób, które śledzą nowinki technologiczne i w swoim sklepie chciałyby wprowadzić najnowsze rozwiązania z branży handlowej. Ambasadorem tej kategorii jest Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Ostatnia kategoria - Stawiam na praktyczne rozwiązania - obejmuje projekty, które wpłyną na usprawnienie pracy w sklepie, a jej ambasadorem jest znany dziennikarz biznesowy i społeczny Przemysław Talkowski. Ponadto, projekty są zgłaszane w trzech kategoriach finansowych - do 15 000 zł, 50 000 zł i 100 000 zł. Łącznie w konkursie nagrodzone zostaną 54 innowacje - 1 nagroda w wysokości do 100 000 zł, 3 nagrody do 50 000 zł oraz 50 nagród do 15 000 zł.
Głosowanie rozpoczęło się 1 sierpnia i potrwa do 10 września. Został więc jeszcze ponad miesiąc, aby poprzez swoje głosy realnie przyczynić się do wprowadzenia innowacyjnych zmian w bliskim sobie sklepie, bądź jego okolicy. Co ważne, pojęcie innowacyjności w konkursie "Herosi Innowacyjności" nie odnosi się jedynie nowoczesnych technologii, ale przede wszystkim rozwiązań, które odpowiadają na potrzeby, z którymi lokalni przedsiębiorcy i ich klienci spotykają się na co dzień. Wśród innowacji z województwa podkarpackiego znalazły się pomysły takie jak np. inwestycje w sprzęt taki jak bramki antykradzieżowe, krajalnica do pieczywa czy regał chłodniczy, usprawnienia dla osób niepełnosprawnych oraz aranżacja ogródków letnich w okolicy sklepu, a także działania na rzecz lokalnej społeczności w postaci wsparcia miejscowych szkół czy Ochotniczej Straży Pożarnej.
Każdy może raz dziennie oddać swój głos na wybrany przez siebie projekt, w każdej kategorii finansowej. Dodatkowo, biorąc udział w głosowaniu można wygrać atrakcyjne nagrody w postaci kart przedpłaconych o wartości 50 zł do wykorzystania w swoim lokalnym sklepie. Wystarczy wgrać na stronę akcji swoje zdjęcie z zewnątrz lub wewnątrz jednego ze sklepów współpracujących z siecią Eurocash i napisać za co lubi się robienie zakupów akurat w tym miejscu.
Po etapie ogólnopolskiego głosowania wszystkie inicjatywy zostaną ocenione przez Jury, a ocena końcowa wniosku będzie sumą punktów za poparcie społeczne (punkty z internetowego głosowania) oraz za biznesowy potencjał pomysłu. Zwycięskie pomysły zostaną ogłoszone 24 września 2019 roku podczas IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu w Łodzi.
Głosować można stronie: https://www.herosiprzedsiebiorczosci.pl