ŁAŃCUT Łańcut 2019.02.07 09:22 | aktualizacja: 2019.02.07 10:33 Na jakim etapie są prace związane z planowanym kursowaniem autobusów komunikacji miejskiej z Rzeszowa do Łańcuta. Trwają zaawansowane rozmowy -Pracownicy ZTM w Rzeszowie byli na wizji lokalnej w Łańcucie z objazdem proponowanej trasy przejazdu. W następstwie tego wniesiono do MZB w Łańcucie kilka uwag co do aktualnego stanu oraz konieczność poprawy infrastruktury kilku przystanków na których linia będzie się zatrzymywać. Na chwilę obecną nie ma ustalonego miejsca zawracania i postoju autobusów między kursami w Łańcucie- informuje dyrektor ZTM w Rzeszowie Anna Kowalska Miejski Zarząd Budynków w Łańcucie zarządza parkingiem przy ul. Cetnarskiego oraz Centrum Komunikacji w Łańcucie.
-MZB w Łańcucie potwierdza, że w przypadku finalizacji rozmów dostosuje infrastrukturę przystankową zgodnie z ustaleniami podczas wizji lokalnej czyli: montaż lub wymiana znaków D-15 przystanek autobusowy, wykonanie gablot lub tablic na rozkłady jazdy, dostosowanie stref dla wsiadających m.in parking na Cetnarskiego- informuje Andrzej Chorzępa Specjalista ds. organizacji przewozów i budowy rozkładów jazdy z ZTM w Rzeszowie -Obecnie jesteśmy też w trakcie ustaleń dotyczących godzin kursowania oraz wyznaczenia miejsca postoju dla autobusów- dodaje Andrzej Chorzępa Autobusy ZTM mają zatrzymywać się m.in na parkingu przy Cetnarskiego i Centrum Komunikacji. Data rozpoczęcia kursu nie jest jeszcze znana. Red
REKLAMA
4 głosy
Ustalają godziny kursowania, 5.0000 out of 5 based on 4 ratings
Na forum istnieje możliwość oceny wypowiedzi, można oddawać głosy pozytywne jak i negatywne.
Najwyżej oceniane komentarze
94e-c2a
|
~ Kris Trzeba sobie zadać pytanie co wolimy? Nowoczesne, niskopodłogowe, klimatyzowane, wygodne autobusy, które mogą mieć gniazdka i wifi, a ponadto respektują zniżki, bilety elektroniczne i można mieć jeden miesięczny? (Opcja 1) Czy chcemy stare wysłużone autobusy i busy ściągane z zachodu, w których są schody, są niewygodne, nie respektują ulg, nie mają jasno wyznaczonych godzin, są zatłoczone, nie mają wspólnych biletów miesięcznych itd itd (Opcja 2). Ja wybieram opcję numer jeden. Dodatkowo to świetna opcja dla łańcuckich studentów dojeżdżających na Urz, Politechnikę czy WSiZ. Będą mogli sobie kupić jeden tani bilet na MPK i mieć z głowy, a nie płaci płacić podwójnie, przesiadać się itp. Studentom zostanie kasą w kieszeni, emeryci po 75. roku życia (czy ile to tam wynosi) będą mieć darmowy transport, matki z dziecięcymi wózkami będą mogły spokojnie pojechać na zakupy, spacer czy spędzić czas gdzieś. Obecnie mogą liczyć tylko na siebie, jeśli mają auto lub innych członków rodziny. Podobnie seniorzy, niedołężni, niepełnosprawni. Są uzależnieni od prywatnego transportu tj. samochodu. Np. ja. Nie jeżdżę autobusami, bo do nich nie wsiądę, są schody. A jak jeździłem ze strony kierowców spotykałem się z notorycznym chamstwem, odżywkami żebym szybciej wsiadał czy wysiadał, w MPK tak nie ma. Dlatego ja byłem i będę zwolennikiem nowoczesnwgo publicznego transportu zbiorowego. Trzeba skończyć z transportem zbiorowym rodem z byłych republik radzieckich. Obecnie prywatnym przewoźnikom zależy jedynie na zyskach, a nie dobru mieszkańców. Lepiej żeby samorząd dołożył kilkaset tysięcy niż mieć to, co mamy, czy obraz nędzy i rozpaczy.
|
074-558
|
~ aaa bardzo dobry pomysł, nowy przystanek Plac Sobieskiego :)
|
f73-e36
|
~ zdziwiony Zupełnie niezrozumiała decyzja! 1. Łańcut z Powiatem najpierw powinien zorganizować komunikację dowożącą ludzi z okolicznych wiosek do miasta, w celu budowy swojej pozycji jako miasta powiatowego i lokalnego centrum. 2. Co z lokalnymi przewoźnikami, czy był z nimi rozmowy?
|
Ostatnio dodane komentarze
|
Miron do ~ Kazek wyrwidąb Bardzo słusznie. Skoro strefa ekonomiczna jest na Podzwierzyńcu to kursy powinny mieć początek i koniec w tej części Łańcuta. Postój mogą zrobić w okolicy chociażby byłego PKS w Woli Dalszej. Wystarczyłoby dogadać się z Gminą Białobrzegi oraz właścicielami gruntu. Trzeba tylko zrobić szybko wiadukt nad koleją/ tunel, bo nie da się żyć obecnie w okolicy Podzwierzyniec + łącznik z autostradą. Jeden wielki fetor spalin, a w lecie dodatkowo raczą Nas zapachy z oczyszczalni ścieków. Astmy, alergie, nowotwory - o tym należy pamiętać i atakować burmistrza, a szczególnie radnych by pomogli rozwiązać problem komunikacyjny, a nie blokować budowę łącznika, jak to robią niektórzy!!! Ponadto Burmistrz miasta z Wójtem Łańcuta oraz wójtami sąsiednich gmin powinni skupić się na skomunikowaniu miejscowości, aby dojazd do Łańcuta miał każdy mieszkaniec gminy. Są prywatni przewoźnicy, ale nie realizują transportu dla każdego. Nie miałbym nic przeciwko, jakby Rzeszów z Łańcutem się dogadał i działali w statusie aglomeracji/miasta Rzeszów, a Łańcut jako dzielnica z własnym burmistrzem i wójtem. Rzeszów zyskałby przestrzeń życiową, a Łańcut skorzystał na rozwoju należąc do stolicy Podkarpacia.
|
c39-d82
|
~ Ralf Ty to chyba pomyliłeś Łańcut z Ukrainą zanim coś napiszesz pomyśl to POMAGA.
|
9b1-7a7
|
~ Chris Bardzo chętnie przesiądę się z samochodu na autobus - dojeżdżam obecnie z Łańcuta do pracy i z powrotem. Próbowałem jeździć busami, ale niestety ciężko - nigdy nie wiadomo kiedy przyjedzie i jaki, na rozkłady nie ma co patrzeć. Zwykle jedzie kilka na raz a później cisza. O weekendach nie mówiąc, bo pustka, wrócić wieczorem z Rzeszowa jest bardzo ciężko.
|
598-c20
|
~ Maczka Wiem od mieszkańców Rzeszowa, że chcą kursy Rzeszów-Łańcut by jeździć w niedzielę do Parku.
|
244-563
|
~ Kazek wyrwidąb Dobrym rozwiązaniem byłoby doprowadzenie linii do strefy ekonomicznej na Podzwierzyncu.Tam zrobić miejsce postojowe.nastepnie przystanek koło vipo,rampy,dworcu pks i Cetnarskiego.Czas dojazdu do Rzeszowa skrócić poprzez przejazd autobusu przez centrum miasta-o ile to mozliwe.
|
94e-c2a
|
~ Kris Trzeba sobie zadać pytanie co wolimy? Nowoczesne, niskopodłogowe, klimatyzowane, wygodne autobusy, które mogą mieć gniazdka i wifi, a ponadto respektują zniżki, bilety elektroniczne i można mieć jeden miesięczny? (Opcja 1) Czy chcemy stare wysłużone autobusy i busy ściągane z zachodu, w których są schody, są niewygodne, nie respektują ulg, nie mają jasno wyznaczonych godzin, są zatłoczone, nie mają wspólnych biletów miesięcznych itd itd (Opcja 2). Ja wybieram opcję numer jeden. Dodatkowo to świetna opcja dla łańcuckich studentów dojeżdżających na Urz, Politechnikę czy WSiZ. Będą mogli sobie kupić jeden tani bilet na MPK i mieć z głowy, a nie płaci płacić podwójnie, przesiadać się itp. Studentom zostanie kasą w kieszeni, emeryci po 75. roku życia (czy ile to tam wynosi) będą mieć darmowy transport, matki z dziecięcymi wózkami będą mogły spokojnie pojechać na zakupy, spacer czy spędzić czas gdzieś. Obecnie mogą liczyć tylko na siebie, jeśli mają auto lub innych członków rodziny. Podobnie seniorzy, niedołężni, niepełnosprawni. Są uzależnieni od prywatnego transportu tj. samochodu. Np. ja. Nie jeżdżę autobusami, bo do nich nie wsiądę, są schody. A jak jeździłem ze strony kierowców spotykałem się z notorycznym chamstwem, odżywkami żebym szybciej wsiadał czy wysiadał, w MPK tak nie ma. Dlatego ja byłem i będę zwolennikiem nowoczesnwgo publicznego transportu zbiorowego. Trzeba skończyć z transportem zbiorowym rodem z byłych republik radzieckich. Obecnie prywatnym przewoźnikom zależy jedynie na zyskach, a nie dobru mieszkańców. Lepiej żeby samorząd dołożył kilkaset tysięcy niż mieć to, co mamy, czy obraz nędzy i rozpaczy.
|
ce6-b70
|
~ Trolek Nie no mega dużo połączeń po 22 noe ma czym dojechać z Rzeszowa i do Rzeszowa, starszym osobom pewnie ciężko w to uwierzyć ale niektórzy nie idą spać o 16 jak, jakże piekne centrum naszego miasta, gdzie niekiedy można spotkac latajace patyki i kurz, jrajobraz niczym z westernu. Dla wszystkich wrogów pomysłu polecam zapoznać sie jaak to funkcjonuje w większych miastach i okolicznych skomunikowanych wioskach. Tanie czasowe bilety, kursowanie niemal cała dobe, bark ścisku w autobusie a co najistotniejsze respektowanie zniżek dla uczniów, studentów czy emerytów. Ale jezeli niektórzy wolą wspierać lokalnych przewoźników i placic po 5 zl albo 7 (nie do końca orientuje sie w aktualnych stawkach) życzę miłych podroży. Po co, na co zmieniac? Lepiej jeździć samochodem albo starym busem.
|
8b2-ba2
|
~ Hehe Burmistrz będzie dopłacać do każdego biletu 4 zl z kasy miejskiej, czy to cena za poparcie w kampani przez pana Ferenca.A moze nie ma jak dojechac do pracy pan wiceburmistrz i sekretarz bo oni chyba nie mieszkaja w Łańcucie?
|
1a8-922
|
~ Picard11 do ~ Przemyślenia Pomysł jak najbardziej oceniam jako dobry. W weekendy połączeń z Rzeszowem jest na lekarstwo, w nocy po 22-ej także brakuje takich połączeń. Do tego taryfa umożliwiająca przesiadkę w Rzeszowie na inne linie będzie sukcesem. Zależy zauważyć ilu studentów dojeżdża na uczelnie i musi się przesiadać. Miasto może mieć też większy wpływ na ilość połączeń. Prywatny przewoźnik pojedzie tylko wówczas gdy będzie mu się to opłacało. Do jego mamy nowoczesny, niskoemisyjny, niskopodłogowy autobus w sam raz dla rodziców z dziećmi i osób starszych.
|
6c8-3a7
|
~ Kamil do ~ Picard11 W praktyce działa tak jak w założeniu.
|
74e-af2
|
~ K Moim zdaniem to głupota. Trasa Łańcut - Rzeszów jest bardzo dobrze skomunikowana przez lokalnych przewoźników. Wprowadzenie MPK z Rzeszowa jedynie odbierze pracę lokalnym firmom, a da zarobić Ferencowi. Żeby przynajmniej trasa była inna, jeździł na Podzwierzyniec, okoliczne miejscowości. A tu wszystko zapowiada się tak samo, jak jest dotychczas. Głupota za miejskie pieniądze :)
|
e08-445
|
~ Przemyślenia Łańcut jako miasto zapłaci za to połączenie. Już Za Gwizdaka był ten pomysł omawiany. Ferenc zażądał wtedy dość wysokich dopłat do tej komunikacji. Były prowadzone rozmowy z okolicznymi gminami aby partycypować w kosztach, gdyż dużo osób z okolic Łańcuta dostaje się prywatnymi pojazdami, a później się przesiada. Gminy odrzuciły jednak taką propozycje. Nasuwają się więc pytania: 1. Ile to będzie kosztowało? 2 Czy jest niewystarczająca ilość połączeń Łańcut - Rzeszów? Po rozważeniu odpowiedzi na te pytania należałoby podjąć decyzję bo może jest to dobry pomysł lecz może tez okazać się dość drogim
|
7cc-7d7
|
~ aaa do ~ Piotr zmodernizować i zrobić ładną zajezdnię autobusową, przystanków lepiej jak jest więcej jak mniej.
|
d25-3f5
|
~ Piotr po to jest Centrum Komunikacji wybudowane aby tam sie wszystko przeniosło, a przy Cetnarskiego zlikwidować w ogole przystanki Przyzwyczaili sie wszyscy do Cetnarskiego a zobaczcie jak to w ogole wyglada, jak na Ukrainie!
|
1cb-b1f
|
~ Radek No tak jeszcze MPK i będzie to wyglądać tak do Rzeszowa z Łańcuta jest 6 przewoźników i wszyscy jeżdżą razem w dwu minutowych odstępach na trasie Grabskie - Rzeszów zaczynają się wyścigi o każdy przystanek już wtedy rozkład nie istnieje jeden drugiemu z uśmiechem na ustach zabiera pasażerów. I tym nikt się nie zajmie tylko wprowadzić jeszcze jednego przewoźnika chcącego dajmy że będzie jeździł zgodnie z rozkładem przy dzisiejszym braku jakiegokolwiek nadzoru nie ma szans. Przykre ale prawdziwe. Dziękuję
|
470-7a1
|
~ Antoni Podkowa Kto z kim może negocjować? transport publiczny w tym przypadku wykonywany jest na zasadach wolnorynkowych. Przedsiębiorca tutaj MPK Rzeszów składa wniosek o wydanie zezwolenia do organu - Marszałka Województwa, ZTM nie może negocjować ani wykonywać przewozów do Łańcuta bo jest organizatorem w imieniu Gminy Miasta Rzeszów transportu publicznego na jej terenie. Natomiast Burmistrz Miasta Łańcuta może organizować na nowych zasadach ustawy o zbiorowym transporcie publicznym komunikacje zbiorowa w przewozach w granicach miasta, ale ponieważ ustawodawca w nieskończoność przesuwa wejście w życie nowych przepisów i w obiegu jest kilka sprzecznych ze sobą projektów, dlatego pozostaje Burmistrzowi tylko funkcjonowanie na starych ciągle obowiązujących zasadach rola organu wydającego zezwolenie w granicach miasta, tak jak Staroście w granicach powiatu, a Marszałkowi w granicach województwa. Podkreślam przewozy w transporcie publicznym wykonywanie są na zasadzie WOLNORYNKOWEJ KONKURENCJI i jakieś dziwne negocjacje i rozmowy to zajęcie dla 3 literkowych służb.
|
77e-af6
|
~ podroznik do ~ Picard11 PKP pewnie ludzie mogliby jeździć gdyby ktoś pomyslał żeby przejście nad torami kończyło sie schodami obok Majstra a nie z Podzwierzyńca trzeba iść prze rampę na około czy też jechać autem generując korki o czasie nie wspomnę. Dojazd Łańcut-Rzeszów jest krótszy niż Łańcut PKP- Podzwierzyniec- niedowiarków zapraszam
|
7b0-699
|
~ podroznik Nie bardzo rozumiem po co i komu taka linia Łańcut-Rzeszów takich kursów jest az za dużo bo prócz prywatnych busów i autobusów łańcuckich jest sporo przelotowych do Jarosławia, Przemyśla, Przeworska itd..na tej trasie nie ma problemu. Problem to dojazd do Rzeszowa z Białobrzeg, Dąbrówek, Rakszawy, Bud itd...Ludzie z tamtych okolic nie mają czym dotrzeć do pracy czy szkół w Rzeszowie po likwidacji PKS. Gdyby przynajmniej ta linia zaczynała się na Podzwierzyńcu to też miasto Łańcut ale przecież tam jeden wielki korek zjazdu z autostrady plus przejazd kolejowy często zamknięty jaki przewoźnik tam pojedzie? Trasa łańcut Rzeszów bedzie wozić powietrze i za chwile ja zlikwidują. Ludzie zza ramy zdani są jednie na łaskę PKS Leżajsk który mocno ograniczył kursy, drugi przewoźnik POLA jest niewydolny, małe busy przeładowane do granic możliwości wozi ludzi jak barany
|
f73-e36
|
~ zdziwiony Zupełnie niezrozumiała decyzja! 1. Łańcut z Powiatem najpierw powinien zorganizować komunikację dowożącą ludzi z okolicznych wiosek do miasta, w celu budowy swojej pozycji jako miasta powiatowego i lokalnego centrum. 2. Co z lokalnymi przewoźnikami, czy był z nimi rozmowy?
|
5c3-5eb
|
~ asd do ~ pytający prawdopodbnie nic ale ztm rzeszów byc moze zarobi :]
|
093-f0d
|
~ obserwator Proponuję wydłużenie tras do Przeworska a może chociaż do granicy powiatu łańcuckiego. Jak dotychczas zainteresowanie jest tylko na kierunku Łańcut - Rzeszów a co z mieszkańcami takich miejscowości jak Głuchów, Kosina i Rogóżno gdzie nic nie odjeżdża z parkingu przy ul. Cetnarskiego? No może poza jednym przewoźnikiem, który nie mając konkurencji zawiesza kursy kiedy mu się podoba nie uzgadniając tego z nikim i zostawia pasażerów bez transportu.Kierunek do Rzeszowa i z powrotem jest wystarczająco obsługiwany przez wielu przewoźników. Najwyższy czas zainteresować się innymi trasami przecież tam też mieszkają mieszkańcy powiatu łańcuckiego.
|
074-558
|
~ aaa bardzo dobry pomysł, nowy przystanek Plac Sobieskiego :)
|
326-1f3
|
~ pytający ile mieszkańców Łańcuta w tym mnie, który z tego nie skorzysta będzie kosztować ta fanaberia ???????
|
ae5-0b6
|
~ Picard11 do ~ autobus Na przejeździe kolejowym łapał by opóźnienia. Dla mieszkańców podzwierzyńca i północnych okolic Łańcuta proponował bym pociąg zintegrowany z mpk taryfą biletową. Póki co chyba mieszkańcy Strażowa mają taką integrację biletową ale nie wiem jak to działa w praktyce.
|
c88-a55
|
~ Jan Autobusy mogły by jechać przez Kraczkowę, ale nie drogą 94 tylko przez wieś, droga ta sama a chętnych na pewno więcej :)
|
b0a-877
|
~ autobus Mógłby jeszcze dojechać do Podzwierzyńca.
|
967-5f4
|
~ l it`s a good information
|
Zgodnie z ustawą o świadczeniu usług droga elektroniczna art 14 i 15 (Podmiot, który świadczy usługi określone w art. 12-14, nie jest obowiązany do sprawdzania przekazywanych, przechowywanych lub udostępnianych przez niego danych) wydawca portalu lancut.gada.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników Forum. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Przy komentarzu niezarejestrowanego użytkownika będzie widoczny jego ZAKODOWANY adres IP. Zaloguj/Zarejestruj się.
|
|
REKLAMA
REKLAMA
|